Botoks Uygulaması Hakkında Bilgiler

Anasayfa » Cilt Bakımı » Botoks Uygulaması Hakkında Bilgiler
botoks bilgi, botoks yaptırmak istiyorum

Yaşlanma, stres, güneş etkileri,genetik ve çevresel faktörler, sigara, hava kirliliği, menopoz gibi bir çok nedenden dolayı serbest radikallerin oluşumu ciltteki kırışıklıkları arttırmaktadır. Yaşlanma kaçınılmazdır, ancak etkilerini azaltmak ve geciktirmek mümkündür.

Botoks nedir?

Botoks; “Clostridium botulinum” isimli bakteriden elde edilen bir proteindir. Bu protein, önceleri göz ve nörolojik hastalıklarının tedavisinde kullanılmakta iken sonradan  kırışıklıkları gidermek amacıyla güvenli bir şekilde kozmetikte kullanıma girmiştir.

2002 yılında Amerikan Gıda ve İlaç yönetimi Kurumu (FDA) tarafından kozmetik kullanımına onay verilmiştir.

Hangi durumlarda botoks uygulanır?

• Spastik kas problemlerinin giderilmesinde
  • Şaşılık gibi göz hastalıklarının tedavilerinde
  • Migren tedavisinde
  • Cilt kırışıklıklarının azaltılması
  • Aşırı terlemelerin (Hiperhidrosis) giderilmesi amaçlı

Botoks nasıl etki gösterir?

Dinamik çizgiler, kas hareketleriyle oluşan  çizgileridir. Cilt altındaki kasların kasılmalarıyla oluşur. Bu kasların kasılması zamanla ciltte kırılmalar oluşturarak kalıcı çizgi ve kırışıklıkları oluşturur.

Botox, enjeksiyon yapılan bölgede sinir-kas iletimini bloke edip “kas kasılmasını engelleyerek” buradaki derinin gergin kalmasını sağlar.

Bu çizgiler botox tedavisiyle erken dönemde  düzeltilebilir. Zamanla çizgiler derinleşirse tek başına botoks tedavisi yeterli olmaz ve lazer, plasma pen, peeling, dolgu maddesi enjeksiyonu gibi ek tedaviler gerekebilir.

Botoks kimlere uygulanabilir?

18-65 yaş arası uygun görülen herkese yapılabilir. Gebe ve emzirenlerde ise uygulanması önerilmez.

Botoks nasıl uygulanır?

• Her hastanın tedavisi kendi kas yapısına, cilt özelliklerine ve uygulanacak hastalık ve bölgeye göre planlanır.
  • İşlem öncesinde gerek duyulursa lokal anestezik bir krem sürülebilir.
  • Belirlenen noktalara ince uçlu iğnelerle küçük dozlarda botoks enjeksiyonu yapılır.
  • Tedavi yaklaşık 10-15 dakika sürer. Botoks yalnızca enjekte edilen bölgede etki gösterir, sistemik dolaşıma karışmaz.
  • Uygulamadan 3 gün sonra etki başlar ve iki hafta içinde beklenilen etkiyi gösterir.

Botoks sonrası hasta ne zaman normal aktivitesine döner?

Hasta enjeksiyondan hemen sonra normal aktivitesine dönebilir.

Botoksun etkisi ne kadar süre devam eder?

Botox tedavisi ortalama 3-6 aylık bir düzelme sağlar. Uygulamalar tekrarlandıkça bu süre 8-10 aya kadar çıkabilir.

Botoks tedavisine başladıktan sona devam etmek zorunluluğu var mıdır?

Botoks tedavisine başlandıktan sonra  devam etmek zorunluluğu yoktur. Botoksun etkisi geçtikten sonra bile kırışıklıklar uzun bir süre eski yoğunluğuna dönmez. Uygulamalara devam edildiğinde giderek daha  başarılı sonuçlar alınır. Kırışıklıklar hafifler ve yenilerin oluşması engellenir. Cilt daha iyi ve pürüzsüz bir görünüm kazanır.

Botoks yaptırıldığında yüzdeki doğal ifade kaybolur mu?

Doktorunuz uygun dozlarda tedavinizi düzenlerse gayet doğal bir sonuç elde edilecektir.

Botox uygulamasının riskleri var mıdır?

Bu konuda eğitim almış doktorlar tarafından uygulandığı takdirde işlemin riskleri yok denecek kadar azdır. Uygulama bölgesinde hafif morluk, kızarıklık, baş ağrısı, nadiren grip benzeri şikayetler olabilir. Botoks yapılan bölgeye buz uygulamak bu şikayetleri önemli ölçüde azaltacaktır.Bu alanlar ovuşturulmamalı, baş dik tutulmalı, sauna, masaj ve ağır egzersizden kaçınılmalıdır.

1. Nagihan on 27 Kasım 2019 at 20:18 said:

Göz çevremdeki kırışıklıklarıma botoks yaptırmak istiyorum fiyatları hakkında bilgi verebilir misiniz